ConsoleCTI to przyjazny i wydajny system do obsługi masowego ruchu telefonicznego. Ze względu na swoje możliwości oprogramowanie ConsoleCTI znajdzie zastosowanie w dużych instytucjach z obsługą ruchu przez wielu kolsuntantów jednocześnie, centrach zarządzania, na stanowiskach dyspozytorskich i współczesnych sekretariatach.
ConsoleCTI ułatwia między innymi współpracę z telefonem systemowym, przez obsługę połączeń na ekranie monitora, na którym czytelnie i intuicyjnie wyświetlane są wszystkie stany z dodatkowymi informacjami, listą kontaktów, historią połączeń, ekranową klawiaturą telefonu i książką telefoniczną oraz wspomaga korzystanie z funkcjonalności linii.
Podstawowym zadaniem realizowanym przez usługę jest grupowanie wielu połączeń ruchu przychodzącego lub wewnętrznego, na pojedynczy wirtualny numer w centrali, tzw. linię, o pewnej zaprogramowanej liczbie kanałów. Wszystkie połączenia mogą być jednocześnie obserwowane i obsługiwane przez wielu konsultantów. Każdy z nich ma możliwość podglądu numeru osoby dzwoniącej i wyboru, którego z klientów obsłużyć w pierwszej kolejności. Obsługiwane połączenie można tymczasowo zaparkować lub przekazać do realizacji przez inną osobę. W przypadku połączeń wychodzących, konsultanci mogą wykonywać połączenia przez zarezerwowaną linię, umożliwiając prezentowanie się jej numerem. Dzięki ukryciu numeru własnego unikają oddzwaniania klientów bezpośrednio na swój numer, połączenia zwrotne zostaną skierowane ponownie na numer linii.
Aplikacja ConsoleCTI przeznaczona jest do wspomagania stanowisk telefonicznych, w zakresie:
Program działa domyślnie w trybie pełnoekranowym, co nie pozwala na jednoczesne korzystanie z innych programów na jednym monitorze. Zalecane jest wykorzystanie drugiego monitora np.dotykowego, choć program sprawdza się również ze standardowym ekranem i obsługą "myszką".
Aplikacja domyślnie otwiera się w trybie pełnoekranowym prezentując przyjazny i intuicyjny interface użytkownika składający się z dwóch paneli
W lewym panelu:
Wyświetlana jest nazwa użytkownika na niebieskim tle oraz trzy przyciski akcji (zielona słuchawka - podjęcie połączenia, czerwona słuchawka - rozłączenie, P - parkowanie) oraz takie informacje jak - numer dzwoniącego, czas połączenia, nazwę kanału przez który połączenie jest realizowane. Poniżej znajdują się przyciski związane z "Numerem własnym" i zadeklarowanymi przez użytkownika Liniami. Pozwalają one na interaktywną pracę za pomocą ekranu dotykowego lub myszy komputerowej. Wygląd przycisku, kolor lampki, kolor i zachowanie przycisku, parametry liczbowe - wskazują na aktualny stan telefonu i połączeń.
Prawy panel posiada 4 zakładki: Kontakty, Historia, Telefon, Książka:
1. Zakładka Kontakty
Umożliwia wyświetlanie kontaktów z książki telefonicznej. Do prawego panelu można przypiąć ważne dla uzytkownika grupy kontaktów w postaci "batonów". Każdą grupę można personalizować przesuwając myszką ?baton? kontaktu w dowolne miejsce panelu, co pozwala na szybki dostęp do każdego kontaktu.
2. Zakładka Historia
Pozwala na wyświetlenie historii połączeń linii zaprogramowanych w telefonie systemowym, na który zalogowany jest program ConsoleCTI. Widoczne są wszystkie połączenia zapamiętane przez centralę. W każdej pozycji widoczny jest numer dzwoniącego i komentarz, data i czas realizacji połączenia, dodatkowe informacje typu numer wybrany lub osiągnięty oraz ikona wskazująca czy nagranie zostało nagrane.
3. Zakładka Telefon
Okno z klawiaturą numeryczną, które pozwala na wybranie numeru i wykonanie połączenia za pomocą ekranu dotykowego lub myszy komputerowej.
4. Zakładka Książka
Po lewej stronie okna widoczny jest panel Grupy, w którym znajduje się lista grup do jakich należą numery znajdujące się w książce telefonicznej. Użytkownik programu ConsoleCTI może dodawać, edytować i usuwać grupy. Jeżeli nie posiada on zdefiniowanych w centrali uprawnień do edycji książki publicznej wszelkie jego operacje na grupach będą dotyczyły jedynie prywatnej książki telefonicznej. W celu utworzenia nowej grupy należy zaznaczyć grupę wyższego rzędu, w której tworzona grupa ma się znaleźć i kliknąć w przycisk Dodaj. Wprowadzenie nazwy grupy i jej zatwierdzenie spowoduje dodanie nowej grupy w odpowiednim miejscu panelu po lewej stronie.
W panelu po prawej stronie okna, zatytułowanym Książka, widoczne są
poszczególne kontakty. Kontakty widoczne w tym panelu zależą od
zaznaczenia dokonanego w panelu po lewej stronie. Wśród kontaktów
znajdują się numery wewnętrzne centrali, numery z publicznej książki
telefonicznej oraz numery wpisane przez danego użytkownika do prywatnej
książki telefonicznej. Można wyświetlić wszystkie kontakty lub należące
do określonej grupy. Żeby kontakt dodać do ulubionych należy zaznaczyć
gwiazdkę po jego prawej stronie.