Slican IPU-14
Cechy i zalety
-
do wyboru 2 modele IPU-14:
-
IPU-14.101 - do 24 abonentów IP
-
IPU-14-102 - nawet 64 abonentów IP (szczegółowe maksymalne pojemności w tabeli poniżej)
-
współpraca z Komunikatorem CTI - PhoneCTI, MobileCTI i WebCTI - aplikacja na telefon, komputer i smartphon'a
-
otwarte protokoły HTTP / EbdRECP / TAPI / HOTELP / XML / CTIP
-
sieciowanie eSSL - możliwość zastosowania produktów serii IPU-14 razem z innymi serwerami Slican
-
zaawansowane zarządzanie i kontrola kosztów - wybór najtańszej drogi
połączenia (LCR) oraz aplikacja taryfikacyjna w cenie serwera - Slican
BillingMAN
-
możliwość ustalania limitów na połączenia dla poszczególnych użytkowników - Komunikator CTI Slican
-
zintegrowany VoIP - obsługa telefonii internetowej
-
zintegrowany GSM - wysokiej jakości i tania łączność GSM w ramach sieci firmowej
-
współpraca z telefonami systemowymi IP i telefonami SIP Slican
-
współpraca z bramofonami Slican serii DPH
-
sieciowanie po LAN / WAN
-
zintegrowane nagrywanie rozmów na karcie micro SD dzięki aplikacji Slican RecordMAN
-
sterowanie urządzeniami zewnętrznymi sensor / relay - automatyka
urządzeń i inteligentne budynki bez wydatków na dodatkowe systemy
-
energooszczędność - niewielki pobór mocy - 22W
-
niewielkie rozmiary (310 mm x 210 mm x 55 mm), waga (1,60 kg) i kompaktowa estetyczna obudowa
Dane sprzętowe
Pojemności maksymalne |
IPU-14.101 |
IPU-14.102 |
Porty wewnętrzne AB (FXS) |
14 |
14 |
Linie miejskie POTS (FXO) |
4 |
4 |
ISDN BRA (ext) |
4 |
4 |
Kanały IP |
8 |
16 |
Translacje IP (SIP)
|
16 |
16 |
Abonenci IP (SIP)
|
24 |
64 |
Linie GSM
|
2 |
2 |
Porty systemowe CTS Up0 + IP
|
28 |
68 |
Kanały nagrywania rozmów
|
8 |
8 |
Sensor / relay |
1 / 1 |
1 / 1 |
Integracja
IP PBX IPU-14 jako element systemu teleinformatycznego:
IP PBX IPU-14 - integracja z aplikacjami komputerowymi:
(PhoneCTI / WebCTI / MobileCTI / XML / HOTELP / TAPI)
Najnowszej generacji Komunikator CTI Slican wspiera pracę zespołową i
kooperację. Stanowi zestaw intuicyjnych rozwiązań działających na
komputerach i smartfonach. Integruje rozbudowane funkcje łączności
telefonicznej z obsługą typu "wybierz i kliknij".
Aplikację zaprojektowano z myślą o uniwersalności i symultanicznej
dostępności z wielu urządzeń. Może być wdrażana bez konieczności
posiadania jakiegokolwiek dodatkowego serwera poza rozwiązaniami serii
IPx Slican.
W zestaw najnowszej generacji Komunikatora CTI wchodzą:
- Slican PhoneCTI - rozbudowany komunikator,
integrujący komunikację głosową z czatem, sms i rozwiązaniami WWW.
Kolorowe ikony informują na bieżąco o dostępności naszego rozmówcy
(dostępny, zajęty, poza biurem itp.) i pozwalają wybrać najlepszą formę
komunikacji. PhoneCTI udostępnia książkę telefoniczną firmową i
prywatną. Z poziomu aplikacji można ustawiać przekierowania i
powiadomienia, odsłuchać nagrania prowadzonych rozmów. Integruje ona
wszystkie kontakty, pozwalając na sprawną i szybką komunikację.
- Slican WebCTI - aplikacja dostępna poprzez
przeglądarkę WWW, dzięki której można zdefiniować różnorodne zachowania
telefonu - blokadę dla wybranych połączeń, aktywować usługę Slican
MobilePhone oraz pobrać pliki dźwiękowe z zarejestrowanymi rozmowami
telefonicznymi. WebCTI informuje klienta o stanie konta - kosztach
zrealizowanych połączeń, pozwala identycznie jak Slican PhoneCTI śledzić
historie wszelkich kontaktów. Czaty, sms, rozmowy telefoniczne
zorganizowane w czytelną historię, grupowane wg klientów, dat itp. mogą
stanowić dodatkowy element systemu CRM prowadzonego w firmie.
- Slican MobileCTI - mobilna wersja aplikacji Slican WebCTI - czyli wsparcie i zarządzanie swoim "telefonem" z poziomu smartphone-a.
Otwarte protokoły zastosowane w IP PBX serwerze IPU-14 pozwalają na
integrację z programami klasy CRM, aplikacjami hotelowymi lub
zewnętrznymi aplikacjami email. Połączenie telefonii z zewnętrznymi
bazami danych pozwala na lepsze i pełniejsze wykorzystanie informacji
związanych z obsługą klientów. Ułatwia codzienną komunikację, wspiera
procesy sprzedażowe, usprawnia przepływ informacji.
IP PBX IPU-14 z CRM:
-
połączenia telefoniczne z poziomu danych kontaktowych - w kartotece aplikacji CRM - kliknięcie w numer telefonu na ekranie
-
możliwość przeglądu z poziomu aplikacji CRM aktywnych rozmów telefonicznych prowadzonych w obszarze danej firmy
-
billingi rozmów telefonicznych - kontrola kosztów, możliwość
przypisania ich do projektu, kosztów obsługi klienta lub innych
właściwych dla danej firmy
-
możliwość pobierania nagranych rozmów telefonicznych w centralach i podpinanie ich do kartotek kontrahentów
IP PBX IPU-14 z aplikacją hotelową:
-
obsługa zamków elektronicznych, domofonów, bram parkingowych
realizowana przez recepcję lub inne służby hotelowe za pomocą telefonu
-
obsługa statusu pokoi - posprzątany, awaria itp. (room-status)
-
obsługa barków w pokojach - barek full, do uzupełnienia itp.
-
nasłuch i nagrywanie - monitoring audio wybranych pomieszczeń
-
nagrywanie - stała lub czasowa rejestracja rozmów i danych o połączeniach do i z recepcji
-
interkom - system nagłaśniający i przywoławczy - wezwania, komunikaty recepcji
TAPI - integracja IP PBX IPU-14 z MS Outlook:
-
kontakty zgromadzone w bazie MS Outlook są zsynchronizowane - wystarczy kliknąć okienko "Zatelefonuj"
-
do współpracy i integracji telefonu z komputerem nie są potrzebne inne aplikacje
-
każde połączenie przychodzące powoduje wyświetlenie "wizytówki"
kontaktu na ekranie komputera - natychmiastowy dostęp do notatek, maili,
informacji o kliencie
-
dzwoniąc do firm / osób z bazy kontaktów MS Outlook można korzystać z
innych funkcjonalności aplikacji Microsoft, np. zapisu rozmowy
telefonicznej, połączeń do grupy kontaktów i innych.

Sieciowanie
Zalety sieciowania IP PBX IPU-14 w sieci IP:
-
praca w trybie klient / lub Server VoIP
-
tworzenie sieci do 15 serwerów / do 3999 abonentów (protokół extended
Slican Smart Link) wraz z innymi serwerami serii IPx Slican
-
możliwość wykorzystania do 16 kanałów VoIP
-
sieciowanie również z serwerami innych producentów (protokół SIP 2.0)
-
wykorzystanie funkcji serwera - Mobile Phone, CallBack, przenoszenie
wywołań, przekazywanie połączeń, identyfikacja numerów CLIP itp.
-
korzystanie z otwartych protokół CTIP - Komunikator CTI Slican
-
korzystanie z otwartych protokół HOTELP - współpraca z aplikacjami hotelowymi
-
współpraca z aparatami systemu IP DECT
-
zintegrowany interfejs Ethernet (LAN / WAN) umożliwiający zarządzanie lokalne i zdalne
-
zdalne zarządzanie i serwisowanie
-
niezależnie od ilości zlinkowanych serwerów Slican, mogą one być
zarządzane centralnie, przez jednego administratora z jednego stanowiska
-
transmisja głosu przez sieci IP
-
redukcja kosztów telekomunikacyjnych dzięki integracji abonentów z różnych lokalizacji w jedną sieć
Sieciowanie przez włączenie IP PBX IPU-14 do sieci LAN / WAN.
IP PBX IPU-14 jako serwer aplikacji i protokołów
IP PBX serwer IPU-14 jako serwer protokołów CTIP, XML, HTTP, HOTELP,
TAPI oraz EbdRECP umożliwia integrację z różnorodnymi aplikacjami innych
producentów, gdzie wartością dodaną jest wdrożenie branżowego
oprogramowania bez ponoszenia dodatkowych kosztów inwestycyjnych w
sprzęt. Aplikacje firmowe Slican zaprojektowano z myślą o uniwersalności
i dostępności z wielu urządzeń. Mogą być wdrażane bez konieczności
posiadania dodatkowego serwera poza rozwiązaniami klasy IPx Slican.
Narzędzia CTI Slican dostarczają kompleksowej komunikacji zwiększając
wydajność biznesu i administracji w komunikacji wewnętrznej i poza
siecią PBX.

Kontrola kosztów
IP PBX serwer IPU-14 zapewnia pełną kontrolę kosztów połączeń
telefonicznych. Oferowane aplikacje i rozwiązania dostarczają informacji
post jak i online o generowanych kosztach połączeń optymalizując
wydatki ponoszone na łączność. Użytkownicy serwera mają do dyspozycji
funkcjonalność LCR, aplikację Slican BillingMAN, i Komunikator CTI,
których zastosowanie daje wymierne korzyści i oszczędności.

-
LCR (Least Cost Routing) jest rozwiązaniem telekomunikacyjnym, które
umożliwia kierowanie przez centralę połączeń wychodzących do danej sieci
operatora, bramki VoIP lub GSM przy zastosowaniu kryterium wyboru
najtańszej drogi połączenia. System LCR może również wybierać połączenia
w obszarze usług jednego operatora wybierając np. spośród różnych
taryf. IP PBX serwer IPU-14 w oparciu o informacje od operatorów
telekomunikacyjnych (taryfy zapisane w systemie) samodzielnie kieruje
ruch na łącze, które aktualnie obsługiwane jest za najniższą stawkę. W
zależności od decyzji użytkownika oraz zasobów sieci możliwe jest
zdefiniowanie ruchu międzynarodowego poprzez tanią sieć VoIP, a połączeń
na komórki poprzez kartę GSM zainstalowaną w serwerze Slican.
Połączenia między abonentami firmowymi są realizowane zgodnie z ofertą
operatora w promocyjnej cenie lub nawet nieodpłatnie.
-
Slican BillingMAN umożliwia rozliczanie połączeń na podstawie cenników
i taryf właściwych dla każdego operatora, czy też indywidualnie
zdefiniowanych przez właściciela serwera. Aplikacja doskonale radzi
sobie z rozliczaniem tradycyjnych planów taryfowych, jak i taryf
sekundowych oraz opłat inicjacyjnych. Jej rozszerzona wersja -
BillingMAN.plus dodatkowo wykonuje statystykę ilości generowanych
połączeń i wynikającą z tego analizę zajętości poszczególnych linii.
Dzięki danym zestawionym w postaci tabel oraz wykresów szybko i wygodnie
prezentowane są wyniki analizy. Raporty mogą być przygotowane z
uwzględnieniem parametru czasowego - na dany dzień lub za dany okres,
dla wybranej grupy numerów (np. działu sprzedaży), jednego abonenta lub
dla określonej kategorii połączeń, np. międzynarodowych. Raporty mogą
być też tworzone dla ruchu przychodzącego. Informacje uzyskane za pomocą
modułu analizy informują, czy ruch telefoniczny w firmie jest
prawidłowo zorganizowany i jakie należy poczynić kroki, aby go
usprawnić. Dane te są cenną wskazówką przy organizacji działów Call
Center, serwisów i innych służb, które muszą być zawsze dostępne dla
kontrahentów.
-
WebCTI jest elementem Komunikatora CTI Slican.
To przyjazna aplikacja dostępna przez WWW, dzięki której można
zdefiniować różnorodne zachowania telefonu - blokadę dla wybranych
połączeń, aktywować usługę Slican MobilePhone
oraz pobrać pliki dźwiękowe. WebCTI informuje o stanie konta - kosztach
zrealizowanych połączeń, umożliwia managerowi działu ustalenie i
przypisanie limitów na połączenia dla poszczególnych pracowników.
Organizacja pracy
CALL CENTER
Skuteczne dotarcie do klienta, jego efektywna i profesjonalna obsługa a
także łatwość kontaktu mają kluczowe znaczenie w strategii działalności
nowoczesnej firmy. Dobra organizacja pracy to podstawa dla prawidłowego
funkcjonowania i rozwoju firmy. Dla działów Call Center bardzo istotne
jest zminimalizowanie czasu reakcji na połączenie przychodzące. IP PBX
serwer IPU-14 jest doskonałym rozwiązaniem, które pozwoli również małym
firmom na stworzenie działu Call Center.
Korzyści wynikające z zastosowania IP PBX serwera IPU-14 w działach Call Center:
-
alternatywa dla kosztownych systemów tworzonych z myślą o rozbudowanych działach Call Center
-
elastyczne dostosowanie wielkości serwera do indywidualnych potrzeb
-
możliwość integracji z zewnętrznymi, dodatkowymi aplikacjami poprawiającymi organizację pracy działu Call Center
Dzięki integracji IP PBX serwerów IPU-14 z aplikacjami Call Center użytkownik zyskuje między innymi:
-
identyfikację numerów przychodzących oraz danych rozmówcy przed podniesieniem słuchawki
-
szybki dostęp do informacji powiązanych z klientem w systemie ERP
-
dostęp do historii połączeń przychodzących, co ułatwia kontrolę procesu komunikacji z klientem
-
przejrzystą prezentację danych
-
łatwe dodawanie nowych klientów do bazy Call Center
-
wygodny dostęp do billingów z podziałem na poszczególnych konsultantów i klientów
-
nagrywanie i archiwizację rozmów z klientami Call Center
-
możliwość integracji z aplikacjami zewnętrznymi dzięki otwartym protokołom
Korzyści z zastosowania IP PBX serwerów IPU-14 dla rozwiązań Call Center:
Infolinie INVENIO
Elastyczna przyjazna i pomocna nawigacja. Korzystanie z infolinii
Slican INVENIO, powoduje, że klient nie musi odsłuchiwać długich
zapowiedzi lub muzyki. INVENIO pozwala na szybkie połączenie z
konkretnym działem lub numerem wewnętrznym.
-
dzięki INVENIO pracownicy firmy lub urzędu mogą być odciążeni od odbierania telefonów, nie wymagających osobistego kontaktu
-
dzięki INVENIO wszystkie połączenia przychodzące będą odebrane
-
dzięki INVENIO można obsłużyć jednocześnie kilka połączeń przychodzących na ten sam numer
-
w każdej chwili, z każdego poziomu INVENIO dzwoniący może uzyskać połączenie z operatorem
Infolinie INVENIO umożliwiają nagrywanie komunikatów, informacji lub
odtworzenie muzyki dla oczekujących na połączenie klientów. Może to być,
np. informacja o aktualnej promocji w hotelu, menu w restauracji, ważny
komunikat w urzędzie. W dziale sprzedaży infolinie INVENIO mogą być
wykorzystane, np. do obsługi konkursów czy akcji promocyjnych. Dzięki
INVENIO klienci mogą być obsługiwani w kilku językach. Wybór języka
komunikatów może być dokonany już na początku rozmowy. Infolinie Slican
umożliwiają wyróżnienie najważniejszych klientów, przydzielając im tzw.
nr PIN VIP uprawniający do priorytowego połączenia telefonicznego z
opiekunem klientów VIP. W IP PBX serwerze IPU-14 można utworzyć do xxxx
różnych infolinii oraz łączyć je ze sobą tworząc rozbudowane systemy
automatycznych zapowiedzi.
Przykładowe zastosowanie infolinii INVENIO w IP PBX serwerze IPU-14:
Najnowsze infolinie API - pozwalają zintegrować
informacje przesyłane do IP PBX serwera Slican IPU-14 z danymi z
zewnętrznej bazy danych. Dla sprawnej organizacji pracy wystarczy serwer
Slican IPU-14 oraz baza danych klientów firmy. Niezawodna integracja
pozwoli firmie na sprawną obsługę klientów na najwyższym poziomie.
Połączenia, które powinny trafić do oddziałów terenowych będą odrzucane.
Przykład zastosowania infolinii API w firmie doradczej:
Slican RecordMAN
Zarówno w małej, średniej i dużej firmie, jakość obsługi klienta jest
bardzo ważna. Wiele firm i instytucji wymaga nowoczesnych rozwiązań
umożliwiających nagrywanie oraz zarządzanie nagranymi rozmowami
telefonicznymi. Slican RecordMAN jest pakietem aplikacji służących do
współpracy z systemem wbudowanego nagrywania rozmów Embedded Recording.
RecordMAN składa się z dwóch aplikacji:
-
RecordMAN.server - umożliwia pobieranie nagrań z zasobów centrali i zapisywanie ich kopii na dysku komputera sieci lokalnej
-
RecordMAN.client - służy do wyszukiwania i odsłuchiwania
interesujących nas nagrań. Odtwarzanie i filtrowanie nagrań możliwe jest
wg różnorodnych kryteriów. Aplikacja zapewnia wysoką niezawodność,
szczególnie w firmach lub instytucjach, w których nagrywane są wszystkie
rozmowy telefoniczne.
RecordMAN
-
realizuje w serwerach IPU-14 jednoczesne nagrywanie do 8 kanałów czas zarejestrowanych rozmów
-
ograniczony jest wyłącznie pojemnością dysku, na którym są przechowywane pliki z nagraniami
-
zapewnia rozbudowane narzędzia i filtry do wyszukiwania nagrań, stopniowanie uprawnień do pobierania i odsłuchu nagrań,
-
ochrona za pomocą haseł gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa
-
ułatwia pracę - odsłuchanie nagranych rozmów w danej firmie oraz ich
wielokontekstowa analiza pozwala na szybką reakcję na sygnały płynące od
klientów
-
wspiera pracę jednostek administracji rządowej i samorządowej -
rejestracja połączeń w centrach powiadamiania ratunkowego, w obsłudze
petentów urzędu i innych
Telekonferencje
Korzystanie z telekonferencji oferowanych w IP PBX IPU-14 pozwala na
jeszcze lepszą organizację pracy. Pracownicy nie muszą być odrywani od
swoich obowiązków wyjeżdżając w kilkudniowe delegacje. Po zakończeniu
telekonferencji wracają do pracy i swoich klientów. Telekonferencje
Slican są tanim i optymalnym rozwiązaniem dla firm.
IP PBX IPU-14 umożliwia korzystanie z telekonferencji zarówno dla
abonentów centrali firmowej, jak i numerów zewnętrznych w tym GSM i IP.
Telekonferencje ułatwiają zarządzanie, przepływ informacji przez co
optymalizują organizację pracy. Dostępne są rozwiązania konferencyjne
dla 12 uczestników oraz możliwość prowadzenia nawet do 4 konferencji
jednocześnie.
Telekonferencje zorganizujesz:
-
używając telefonu systemowego
-
programując uczestników konferencji za pomocą Slican ConfigMAN
Telekonferencje Slican dostępne są też w trzech wersjach:
GRUPY KONFERENCYJNE - optymalne rozwiązanie
telekonferencyjne dla abonentów, organizujących regularne konferencje,
odbywające się w stałym składzie, modyfikowany w niewielkim stopniu.
POKOJE KONFERENCYJNE - rozwiązanie dla rozproszonych
organizacji, które mają potrzebę aranżacji telekonferencji ad hoc, a
lista uczestników telekonferencji jest zmienna.
KONFERENCJE PRYWATNE - dostępne są dla każdego
użytkownika telefonu systemowego Slican (z wyjątkiem CTS-102.HT).
Inicjator telekonferencji prywatnej staje się jednocześnie jej
managerem, może zaprosić do konferencji abonentów sieci wewnętrznej jak i
zewnętrznej - w tym abonentów IP lub GSM.